Ημερομηνία: 14/06/2011
Aρ.πρ. 17986
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Θέμα: Κατάργηση της διδασκαλίας των νέων ξένων γλωσσών επιλογής (Ιταλικής & Ισπανικής) στη δημόσια εκπαίδευση
Κυρία Υπουργέ,
Το σχολικό έτος 2008-2009 συστήθηκε τυπικά ο κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής γλώσσας και το σχολικό έτος 2009-2010, ο κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής γλώσσας, με αρκετές δυσλειτουργίες όπως έχουμε αναφέρει μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (αρ.πρωτ.13361-28/01/09 και αρ.πρωτ.18203-28/04/09). Από το 2008 μέχρι και σήμερα βάσει εγκυκλίων για τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική), αν δώδεκα (12) μαθητές της Α΄ Γυμνασίου επιλέξουν στις σχολικές μονάδες των αστικών κέντρων και οκτώ (8) μαθητές στις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές τη δεύτερη ξένη γλώσσα, το Υπουργείο οφείλει να αποστείλει εγκαίρως τον ανάλογο αριθμό καθηγητών-τριών κατά την έναρξη του σχολικού έτους. Ειδικότερα, για το μάθημα της Ιταλικής και της Ισπανική γλώσσας απαιτούνταν από το 2008 μέχρι και το τρέχων σχολικό έτος, η αποστολή ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεδομένου ότι, υπάρχουν μόνον τριάντα δύο (32) μόνιμοι καθηγητές με οργανική θέση, για την Ιταλική γλώσσα και κανένας για την Ισπανική, ανά την επικράτεια. Κατά συνέπεια, οι μαθητές που επιλέγουν ως δεύτερη ξένη γλώσσα, μία εκ των Ιταλικών και Ισπανικών, καταλήγουν να αναμένουν στο προαύλιο του σχολείου τον αναπληρωτή ή ωρομίσθιο καθηγητή-τρια. Tα παραπάνω, καταδεικνύουν την κατάσταση αποδιοργάνωσης στην οποία βρίσκεται η ηγεσία του Υπουργείου, στην απεγνωσμένη προσπάθειά της να μειώσει τις παροχές και να «ορθοποδήσει» τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Με ανάλογους σχεδιασμούς, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει πράξη, το σύνθημα της Υπουργού κ. Α. Διαμαντοπούλου: «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ».

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:

  1. Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου αναφορικά με τον επανασχεδιασμό του εκπαιδευτικού πλάνου για το πρόγραμμα Πολυγλωσσίας που συνιστά ταυτόχρονα στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
  2. Σκοπεύει το Υπουργείο να προωθήσει ουσιαστικά τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής και Ισπανικής) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συνεπώς να διορίσει στον προσεχή διαγωνισμό εκπαιδευτικών έναν εύλογο αριθμό μόνιμων καθηγητών-τριών;
  3. Πως υλοποιείται το κοινωνικό προφίλ του Υπουργείου, όταν ωθούνται αναγκαστικά οι μαθητές για την εκμάθηση των εν λόγω γλωσσών σε ιδιωτικά φροντιστήρια;
  4. Με ποιο τρόπο σκοπεύει το Υπουργείο να επιτύχει τη σύνδεση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας με τη διδασκαλία όλων των ξένων γλωσσών παλαιών και νέων, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια;
  5. Το Υπουργείο Παιδείας καταρτίζοντας από το 1998 τρείς (3) διαφορετικές κατευθύνσεις πανεπιστημιακού επιπέδου στο γνωστικό αντικείμενο των Ισπανικών (α.Ισπανικής γλώσσας και Φιλολογίας στο ΕΚΠΑ, β. Ειδίκευση Ισπανικής γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως ξένης στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου και γ.το πρόγραμμα σπουδών στην Ισπανική γλώσσα και τον Πολιτισμό στο ΕΑΠ) σκοπεύει στην παραγωγή αποφοίτων-ανέργων εκπαιδευτικών;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ