Η αρχιτεκτονική θεωρείται ακριβό σπορ για τους Έλληνες πολιτικούς. Τι σημασία έχουν οι «μουτζούρες ακριβοπληρωμένων αρχιτεκτόνων» μπροστά στην αναγκαιότητα κατασκεύης ενός έργου; Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να ρέει το μπετό για να ικανοποιούμε τους κατασκευαστες. Το αν ένα δημόσιο έργο διαθέτει αισθητική λίγο απασχολεί την πολιτική ηγεσία.

Ντιέγκο Ριβέρα (1886 – 1957)

Στο δρόμο για το σπίτι του καλλιτέχνη Antonio López, στη βόρεια Μαδρίτη, δεν μπορούσα παρά να νιώθω αγωνία για τη συνάντηση με τον μεγαλύτερο Ισπανό ζωγράφο του ρεαλισμού των τελευταίων εκατό ετών, τον σπουδαιότερο ίσως εικαστικό καλλιτέχνη που έχει να επιδείξει αυτή τη στιγμή η Ισπανία, αφού επισκέφτηκα την αναδρομική του έκθεση στο μουσείο Thyssen και διάβασα πολλά γι’ αυτόν. Ωστόσο, από τη στιγμή που με υποδέχτηκε εγκάρδια στο εργαστήριό του, το άγχος έδωσε τη θέση του στον ενθουσιασμό που μου προκαλούσε η δυνατότητα της συζήτησης μαζί του, μιας συζήτησης που θεωρώ ότι έγινε εκ βαθέων για τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τις τέχνες γενικότερα, τόσο στην Ισπανία όσο και στην Ελλάδα, και για τη σχέση του ίδιου με τον ελληνικό πολιτισμό. Πολύ απλός, καταδεχτικός και ευγενικός, απάντησε σε όλες μας τις ερωτήσεις και εξέφρασε την επιθυμία να γνωρίσει την τέχνη της σύγχρονης Ελλάδας του 19ου και του 20ού αιώνα.

UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID
FACULTAD DE BELLAS ARTES
Departamento de Dibujo I

VIDA Y OBRA DE DIMITRI PAPAGUEORGUIU EN LAS ARTES DE LA ESTAMPA

Η Έφη Παπαζαχαρίου μιλάει με τον διευθυντή ενός από τα πιο σημαντικά μουσεία του κόσμου γιο τον παγκόσμιο χάρτη της τέχνης.

Χουάν Ιγνάσιο Βιντάρτε. Ο γενικός διευθυντής του Μουσείου Γκουγκενχάιμ στο Μπιλμπάο και υπεύθυνος για την παγκόσμιο στρατηγική του Ιδρύματος Solomon R. Guggenheim στη Νέα Υόρκη μοιράζει το χρόνο του μεταξύ δύο ηπείρων. Από το 2013, οπότε θα εγκαινιαστεί το νέο παράρτημα του μουσείου στο Αμπού Ντάμπι, προσθέτει και μία τρίτη στη ζωή του.